4 Praktische tips voor een expat.

 

Tip 1:

Voordat je je in Nederland vestigt, is het noodzakelijk om belangrijke documenten zoals diploma’s en cijferlijsten te laten legaliseren.

Jouw nieuwe werkgever zal hiernaar vragen zodra je in dienst komt. 

Tip 2:

Ook het aanvragen van een visum is iets wat je niet moet vergeten als je je in Nederland wilt vestigen.

Snel een woning nodig?

Laat hier je gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met je op.

Tip 3:

Zodra je aankomt in Nederland kun je je melden bij de Gemeente Eindhoven (Balie Inwonersplein). Je dient dit persoonlijk te doen binnen 5 dagen na aankomst. Vooraf maak je een afspraak. Bel hiervoor het volgende nummer +31 40 2386 000. Vergeet niet te vragen waar je je kunt melden tijdens de afspraak.

Neem het volgende mee tijdens de afspraak:

  • Een geldig paspoort. Ben je inwoner van de EU dan mag je ook een identiteitskaart gebruiken. Heb je de Nederlandse nationaliteit neem dan ook je Nederlandse paspoort of identiteitskaart mee;
  • Neem de originele huwelijksakte, geboorteakte, overlijdensakte mee van belangrijke gebeurtenissen;
  • De huur- of koopovereenkomst van je woning;
  • Een bewijs van uitschrijving als je vanuit België, Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Maarten, Sint Eustatius of Saba komt.

 

Het inwonersplein van de Gemeente Eindhoven is gevestigd:

Stadhuisplein 10

5611 EM EINDHOVEN

 

Openingstijden (check hier vooraf even de actuele openingstijden)

maandag 09.00 – 13.00 uur
dinsdag 09.00 – 13.00 uur
woensdag 09.00 – 13.00 uur
donderdag 09.00 – 13.00 uur
vrijdag 09.00 – 13.00 uur

Tip 4:

Ga je samenwonen of inwonen bij iemand, denk dan ook aan een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner/eigenaar.

Een schriftelijke verklaring van de hoofdbewoner/eigenaar dat hij of zij toestemming hiervoor geeft (eventueel tegen betaling hiervoor).